Google annonsering - Øk omsetning ved hjelp av Google ads

Snakk med rådgiver

Har du lyst og kapitalisere på alle kanaler overhode mulig? Med Google ads kan du søke omsetning i bedriften din og bli bedre kjent mot den potensielle målgruppen du søker.

Vi er er eksperter på Google annonsering og hjelper med og nå ut til nye kunder som ikke har hørt om deg. Dette kan vi gjøre via Google Search Ads, Google Display Ads og mange andre formater Google annonsering tilbyr.

Google annonsering

Google er dedisert verdens største og ledende søkemotor. Nærmest 90% av landets befolkning er innom et Google søk hver eneste dag. Dette er omtrent 50 millioner Google søk som foregår kun i Norge hver dag og tallet er økende.

Jo fler som annonserer på søkeordet du er ute etter, jo dyrere blir det for deg som annonsør. Synlighet på Google er alfa omega i dagens marked og kan være med på og øke omsetningen i bedriften din betydelig.

Er du klar?

Kom i gang med Google annonsering og øk omsetning i din bedrift nå. Konkurransen er høy og det lønner seg og være tidlig ute. Ta en prat med oss for og se om vi er en god match!

Kom i gang

Google annonsering handler om ROAS

For at du skal gå i pluss på Google annonsering må man ha stålkontroll over kostnader og inntekter relatert til annonsering på Google. Når vi implementerer konverteringssporing på din nettside eller nettbutikk har vi kontroll over hvor mye en konvertering vil koste deg, dette er også kjent som CRO.

På denne måten kan vi kartlegge hvor mye du må bruke for og tjene X beløp. Medienor utvikler skreddersydde annonser basert på målgruppen du er ute etter og optimaliserer kampanjen etter som tiden går (A-B testing).

Målbar Google annonsering

For et dine Google ads skal være lønnsomme må man kunne ha god forståelse over kostnadene og inntektene på de forskjellige Google annonseringene. Her kommer CRO (Konverteringssporing) inn i bildet. Her knytter vi en pixel eller cookie på din nettside som gir oss innblikk i hvor mye vi må betale for en potensiell kunde ( eller konvertering ).

Derfor burde du bruke Google annonsering

Det er mange gode grunner til og bruke Google annonsering, her har du 4 grunner:

Du møter kunder mens de er på handletur

Med Google annonsering møter du kundene mens de er på handletur. Enten om det er via et søkeord de har søkt på eller med en retargeting funksjon som følger etter kunden på andre nettsider de går til. Kunden er i kjøpsmodus, så dersom du er synlig når kunden søker på et relevant søkeord kan det føre til salg eller en konvertering!

Skap kunderelasjoner

Når du møter på nye kunder via Google annonsering er det også enklere for deg og danne et lengre kundeforhold som kan gagne både deg og kunden. Dine kunder søker trofaste leverandører av varene de søker på, hvis du kan tilby dem gode produkter og en flott kundeopplevelse vil de bruke deg fremover.

Du bygger merkevare

Du bygger også merkevare under denne markedsførings prosessen. Dette betyr at folk vil kjenne deg igjen når de ser deg på andre sider. Hvis de nettopp har sett deg f.eks på Google søk, men du kjører også Google display ads som dukker på VG.no er sannsyligheten for at de tar kontakt mye høyere.

Retarget mot målgruppen

Med retargeting kan vi følge etter kunden på andre nettsider de besøker. Hvis de nettopp har lagt et produkt i handlekurven din, men ikke fullført bestillingen kan vi vise dem en annonse på dette på f.eks VG dagen etter for og minne dem på å komme tilbake for og fullføre kjøpet. Les mer om retargeting.

Spørsmål rundt Google annonsering

Hva koster Google annonsering?

Medienor har en start pris på 6 000 kroner i måneden for å håndtere Google annonsering for din bedrift. I tillegg kommer også klikkprisen til Google som er potensielle kunder som strømmer din vei. For de som har borti Google tidligere vet man tidlig at høy ROI er det man er ute etter. Det betyr at vi ønsker og maksimere return on investment, bruker du f.eks 50 000 kroner i måneden på Google annonsering burde man minst se på 150 000 kroner i salg, helst mye mer en dette også. Kostnadne på Google ads kommer til hvor ofte du vil annonsere, og hvor vanskelig søkeordet er. Hvis du skal betale for Google ads og ha "Forbrukslån" som søkeord vil dette koste nesten 800 kroner pr. klikk! Hvis du har Google annonser og har "Frisør Oslo" vil dette være mye lavere. Typiske klikk på Google starter fra 10 kroner og kan strekke seg til 1 000 lappen for ekstremt konkurransedyktige søkeord.

Er Google annonsering effektivt?

Jepp, Google annonsering er kanskje den mest effektive markedsførings strategien du kan bruke i dag. Her kan du tydelig se hva ROAS og ROI ligger på. På denne måten kan vi segmentere annonse mot riktig målgruppe og se hva kostnaden for en konvertering ligger på. 

Hvordan prismodeller finnes det på Google ads?

Det finnes 3 viktige prismodeller for Google ads som man kan velge mellom. Den mest populære prismodellen for Google annonsering er (CPC) også kjent som kostnad-per-klikk modellen. Her betaler du hver gang noen klikker på annonsen din. Det finnes også andre modeller som (CPM) Cost per milles der man betaler en CPM pris for X antall visninger. En CPM pris kan være f.eks 120 kroner pr 1 000 visninger. Modeller som (CPA) fungerer utmerket for nettbutikker, dette er når du betaler for kost-per-kjøp. Vår anbefaling er en kombinasjon av alle modeller.

Kan jeg annonsere på Google selv?

Ja det kan du! Alle har tilgang til Google ads. Realiteten er at du krever litt research og dypdykking i tjenesten for og kunne bruke det på en ordentlig måte. Hvis du vil bli god på Google annonsering kan du starte med og søke deg frem til relevante artikler som vi tilbyr på siden vår, eller så kan du kontakte oss for en konsultasjonstime der vi finner ut hva vi kan gjøre for deg.

Test vår priskalkulator!

Dette tar under 30 sekunder

Få et estimat
Test vår priskalkulator!

Velg type nettside

Type nettside
1 / 6
Vi trenger litt info!

Hvor kan vi sende deg pristilbudet?

Hva heter du?
Hva er tlf nummeret ditt?
Legg med link til nettsiden din ( Hvis du har )
Kontaktinformasjon
2 / 6
Har du innhold klart?

Har du innhold klart til nettsiden?

Innhold
3 / 6
Har du bilder og illustrasjoner?

Har du bilde eller illustrasjoner klart som skal brukes på den nye nettsiden?

4 / 6
Bilder og illustrasjoner
Hvor mange undersider?

Vet du sånn ca hvor mange undersider nettsiden din har behov for?

Undersider
5 / 6
Bekreft pristilbud

Takk for at du tok deg tid til og fullføre skjema. Vennligst legg igjen e-post adressen din under så vil du bli kontaktet i løpet av 24 timer.

Bekreftelse
6 / 6
Hvor vil du ha tilsendt estimatet?
Thanks! I have received your form submission, I'll get back to you shortly!
Oops! Something went wrong while submitting the form

Bygget i Webflow

Forsiden

Caser

Tjenester

Om oss

Nyheter

Partnere

Lukk