Bygg merkevare og bli bedre kjent

Markedsføring

Hvorfor er visuell identitet et viktig aspekt?

Rød brus boks? Cola. Gul M? McDonalds. Et eple? Apple. Dette er visuell identitet på det høyeste. Et symbol, et trekk eller ikon som har satt seg så dypt i hjernen vår at vi plukker det opp hvor som helst. Du vet hva det er, selv før du har studert bilde. 

La oss se på Coca-Cola

Dette er høyeste nivå av markedsføring og identitet man kan få. Denne merkevaren er så godt som kjent verden over. Reiser du til Tanzania eller på de kalde fjellene i Siberia, vet menneskene hva Coca-Cola er. La oss bryte ned fremgangsmåten på merkevaren her:

  • Logo: Alle vet Coca-Cola logoen når de ser den. Du legger merke til den umiddelbart. Logoen til Cola ble først introdusert i 1886 av Frank M Robinson. Rød fargen som i seg selv er en stopp farge, som gjør at du legger merke til det umiddelbart. I tillegg har begge bokstavene "C" i logoen en fin flyt som drar øyet mot høyre helt naturlig.
  • Slagord: Coca-Cola har alltid vært en merkevare som har fengende slagord som "Open Happiness", "Thirtst Knows No Season" og mange fler. Disse slagordene skaper en indirekte positiv følelse hos markedet.
  • Pris: Cola er relativt billig rundt hele verden. Produktet er utviklet slik at mennesker i mindre moderne land kan smake og kjøpe produktet. Måten Cola har priset seg på er smart, de lar ingen kunder føle seg utenfor.

Vi skal skape troverdighet og tillitt

Mennesker er enkle, ser vi logoen til McDonalds blir vi sultne. Ser vi Coca-Cola, kan vi bli tørst (om du drikker brus). Vi fanger konstant opp nye visuelle uttrykk, enten på mobilen, trikken, toget eller i bilen. For at vi skal forstå hva som er viktig, er repetisjon viktig.

Når bedriften din har en farge tråd, som går igjen med logo, konsept og resten av bedriften forstår kunder raskt at den logoen de nettopp så, er relatert til din bedrift. Det er helhetsinntrykket vi hjelper dere med, vi fikser alt fra A til Å når det kommer til ny identitet.


La oss bygge din nettside

Våre ansatte har nesten 20 år med erfaring sammenlagt når det gjelder kommer til å bygge nye nettsider. Vi har jobbet med små hobbyprosjekter helt til store nettsider for bedrifter med 100 ansatte. Vi kan ulike programmering språk, men vi finner fort ut hvilket system vi bør hoste nettsiden din på. Vi sørger for at du har en av Norges raskeste nettsider som selvsagt er responsiv og som konverterer.

Telenor sin hjemmeside har blitt kåret til en av Norges beste nettsider.

Nettbutikk, bedriftsside eller en hobby nettside?

Uansett hva prosjektet ditt krever i form av resusser kan vi tilby det. Store nettbutikker som håndterer flere tusen produkter, små hobby nettsider med flotte animasjoner som kaprer interessen til dine besøkende, eller en nettside til bedriften der dere fremhever omtaler å hva dere tilbyr. 

Av og til kan det også være vanskelig og starte når du skal utvikle en nettside, man overtenker design, hvor elementer skal være plassert og hvordan du ønsker helheten til å se ut. Ikke fortvil, våre eksperter håndterer dette for deg i første samtale.

Medienor leverer mye mer en bare nettsider. Ta en titt på noen av de andre tjenestene vi tilbyr.
Se alle våre tjenester.